Shure SE310

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Shure SE310 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Jeroen19 28-10-2009
Geschreven voor: Shure SE310

Heb deze nu ruim anderhalf jaar. Wat een geweldige earphones! Zeer goed laag, hoog en midden. Instrumenten zijn duidelijk te onderscheiden.
Het probleem dat ik bij een andere recensent lees over MP3's met lage bitrates herken ik totaal niet. Ik speel MP3's af met 128 of 160 kbps, klinkt geweldig.
Erg fijn is de uitgebreide set oordopjes die je er bij krijgt, in verschillende maten en materialen. Ik gebruik een klein formaat voor het gewone luisteren, en een wat groter bij het joggen, zodat ze goed blijven vastzitten.
De oordopjes sluiten goed af van de omgeving zodat je echt in je eigen wereldje zit.
Het enige nadeel: je moet de oordopjes goed schoonhouden. Ze sluiten goed aan op je gehoor ingang en dat betekent dat er wel het een en ander aan blijft zitten...

janv1 02-03-2008
Geschreven voor: Shure SE310

De Shure SE310 een week in huis, was eerst bang voor de bas. Maar dat viel 100% mee. mooi warm geluid. niet te hoog en te laag. met mijn Audio x5L is het een pracht combinatie. Ik had eerst Sennheiser, klonk ook niet slecht. Maar in hoogte was het altijd wat scherper van klank. Maar toen ik de Shure SE310 hoorde was het een wereld van verschil. Vooral op klassieke muziek is het aanwinst. Je hoort veel meer de splitsing van de instrumenten. maar ook bij popmuziek is het ook het verschil hoorbaar. De bijgeleverde dopjes sluiten het geluid dat van buiten komt goed af. De prijs is hoog. Maar als je echt van Muziek houdt is het een aanrader, want bij andere koptelefoon hoor je toch wel dat mp3 geluid. En bij deze is het net of je hem aan je muziekinstallatie hebt hangen.

Rolf Brandes 23-01-2008
Geschreven voor: Shure SE310

Ik heb deze in-ear oordopjes nu een paar weken in mijn bezit en ik word steeds enthousiaster. Hiervoor had ik de shure E3C oordopjes (gingen na 2+ jaar zomaar opeens kapot).

De eerste paar dagen had ik idee dat ik de E3C iets fijner vond omdat de bas daar iets minder aanwezig was dan bij de SE310. De SE310 kwamen daarmee iets minder verfijnd en gebalanceerd over, maar dat is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik houd zelf niet zo van overdreven aanwezige bas, maar dat is afhankelijk van de muziek waar je naar luistert.
Maar nu na een paar weken ben ik de SE310 steeds meer gaan waarderen, o.a. omdat ik op mijn iPod (Video 80GB) een voor mij fijne equalizerstand (Rock, terwijl ik nauwelijks Rock luister) heb gevonden. Met de equalizer op Off is de kwaliteit van het geluid wel erg goed maar dan ontbreken duidelijk de lagere tonen.
Het geluid is helder en je hoort ieder instrument afzonderlijk en helder. Op dat vlak zijn ze duidelijk weer iets beter dan de E3C.

Het draagcomfort vind ik uitstekend en aanzienlijk beter dan de E3C. Dat is voor een groot deel natuurlijk afhankelijk van de sleeves die je gebruikt. Ik gebruik de zwarte foamsleeves die er standaard op zitten, en die zitten perfect! Er is na een paar weken nog niet één keer een oordopje uit mijn oor gevallen, terwijl ik dat probleem constant had met de grijze, rubberen sleeves van de E3C (en die ook standaard worden meegeleverd met de SE310). De geluidsisolatie van de zwarte foamsleeves is optimaal, ik hoor niets van de buitenwereld en zij horen mijn muziek niet.

Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen omdat ik ze nog maar enkele weken heb. Op de vormgeving heb ik niets aan te merken.